Selasa, 7 Februari 2012

Kalau Dah Lagu Tu

Hari ini semua ok bagi aku, all perfect tapi hanya kerana some unpleasant little thing occurred really did disturbed me. Kalau nak kira in term of mathematic, dalam point 10 yang asal dan merudum kepada 7.4356. Lebih kurang begitulah.

Ceritanya lagu nie, sehari dua nie, boss aku dari KL turun ke KB. Biasalah, dia turun nak tengok perkembangan apa yang kami semua buat kat sini. Kami semua memang suka dia turun sebab apa banyak berlambak soalan dan persoalan nak ditanya pada boss aku nie. Dia memang a nice person and really helpful. Tanya jea apa saja, dia tak marah sebab dia kata sambil kerja sambil belajar, kalau tak tahu kena tanya. Yang lagi syok kalau dia tanya DAH MAKAN BELUM ?? Soalan yang memang favourite sebab confirm boss aku nie akan belanja. 

Nak dijadikan cerita, kami pegilah ke satu kedai makan, taknak lah pula aku bagitau kat mana. Sorry semua. Nak dipendekkan cerita, boss kami yang cool nie dah naik bengang dengan customer service kat kedai makan nie. Mana tak marah, dah la order sampai lambat lepas tu pulak mintak plain water sampai tiga kali order. At last, the boss asked to see a manager that the employee said the manager is not here. Ok no problem, this is first and last time makan kat sini. 

Kalau akulah dan average kelantanese, mungkin boleh accept lagilah kalau order lambat pastu tunggu lama pulak pastu kena remind sampai dua tiga kali. Tapi macam mana pulak kalau dengan orang luar dari Kelantan ? Boleh ke diorang terima a bad service from a restaurant they pantronise ? I dont think so. Maybe they never patronise the same eatery next time and more worse if they tell other. Takyah cakap pasal orang luar la, kalau aku pun memang takkan pegi dah kedai makan sama. First bad experience is enough. No more for second time. Tambahan pula kalau tiada lansung senyuman dimuka. Even now, I will not go to restaurant that I order Milo but send me with unMilo. I fell cheated. Memanglah diorang nak cut cost but apa salahnya just change that on menu, it is hard ?? Just put it let say coklat beng not Milo beng. Easy rite ??

Kadang-kadang, orang pegi ke sesebuah kedai makan bukan sebab makan sedap sangat tapi because their service is superb apatah lagi kalau food tu memang berbintang-bintang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...