The Best Makan Places Kat Terengganu Anda Mesti Cuba

Kalau anda ke Terengganu, anda tak perlu risau pasal makan sebab kat sini kedai makan memang banyak. Dalam banyak-banyak tu, mesti ada yang the best of the best kan ? So untuk post kali nih, saya nak share kedai makan yang bagi saya rugi kalau datang Terengganu kalau tak cuba.

1. Restoran Lempeng
Dah namanya pun lempeng so kedai makan kat Marang nih specialty dia sudah tentu lempeng. Yang sedap pasal lempeng kat sini sebab tepung tu dicampur dengan isi kelapa. Tu yang jadi sedap tu.

gambar dari http://penceritamaya.blogspot.my/

2. Nasi Dagang Mak Ngah
Kalau datang Terengganu tak sah kalau tak makan nasi dagang. Nasi dagang kat sini lain sikit kalau dibandingkan dengan di Kelantan. Kalau kat sini nasi dagang kaler putih tapi kalau kat Kelantan nasi dagang kaler perang dan lebih sukar untuk disediakan.

gambar dari the star

gambar dari mamabalqis.journal

3. AZ Selera Timur
Yang nih memang penduduk tempatan bagitau sedap dalam menyajikan makanan tempatan terengganu. Time lunch hour confirm penuh.

gambar dari sk tun dr ismail

gambar dari sk tun dr ismail 

4. Warung Pok Nong
Terengganu kan negari pesisir pantai, so seafood memang banyak dan mudah didapati. Kalau korang makan belah pantai barat confirm mahalkan tapi tidak sama sekali di Terengganu. Ianya mudah dan digoreng celup macam dalam gambar nih. Sedap cicah dengan air lada bukan cicah dengan sambal belacan yea...

gambar dari zarenaheeney.blogspot.my/

gambar dari sini.com.my

gambar dari coklateyes.my

5. Restoran Kuah Singgang
Kenapa mesti singgang ? Sebab singgang yang korang makan tu tak sama macam kat Terengganu. Sini cara nak masak singgang lain kot. Lepas tu ianya tak limit untuk sejenis ikan sahaja bahkan sotong, ayam, daging semuanya disinggangnya kat Terengganu.


gambar dari Aidin I

6.Ikan Bakar Tepi Kubur & Ikan Bakar Zul Besut
Setakat nih tempat ikan bakar the best ada 2 kalau mengikut selera saya yang truly cerewet nih. Setakat nih hanya 2 tempat nih saya makan memang thumb up dan cheap. Bila saya kata cheap, memang betul tak tipu murah.

Yang satu lagi kat tepi kubur berdekatan sekolah. Chabang nak masuk tu bertentangan dengan OUM Terengganu. Sini gerai kecik jea tapi memang berbaloi makan sini. Landmark dia tepi kubur yea.

gambar dari azuriena norash 

gambar dari mummy daddy mamam

Kalau korang ada suggestion tempat makan yang korang rasa the best in town kat Terengganu yang saya terlepas pandang, cepat-cepat bagitau saya sebab nanti saya akan update. Kalau nak bagitau tu, bagitau via facebook official saya yea MAAFSEBUT 

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu