Jumaat, 27 Januari 2017

Kenapa Ramai Yang Memohon Kerja Di Rohm Wako Kelantan Pengkalan Chepa Tapi Tak Dapat

Sepanjang saya and the gang melakukan bisnes berkaitan resume dan career assistant, kami banyak menerima rungutan akan kegagalan mereka dalam mendapatkan pekerjaan di Rohm Wako Kelantan Pengkalan Chepa. Mereka dah banyak kali cuba memohon tapi still gagal. Kenapa boleh jadi begitu ? Kami selalunya tak terus jawab tapi untuk mengenal pasti kenapa mereka gagal permohonan pekerjaan bukan sahaja di Rohm Wako bahkan di tempat-tempat lain, kami akan meminta mereka menjelaskan kepada kami macam mana mereka memohon kerja. Itu kami lakukan selepas kerja2 memperbaiki resume/membuat resume baru selesai. (Untuk makluman, resume yang professional juga amat penting dalam permohonan kerja ! whtspp kami sekarang 0167522320).(Like Facebook MAAFSEBUT)

Setakat ini, mostly mereka semua melakukan kesilapan serupa dalam memohon pekerjaan dan bagi kami ianya tidak menjadi sesuatu pelik terutamanya bagi fresh graduated yang baru start apply kerja. Antara kesilapan pencari kerja dalam memohon kerja adalah seperti berikut :

Tidak membaca syarat2 memohon sesuatu jawatan
Kami dapati kebanyakkan pencari kerja tak membaca syarat2 sesuatu jawatan yang dipohon. Contohnya sudah jelas syarat2 untuk memohon adalah mestilah dalam bidang sekian2 tetapi pencari kerja tetap memohon pekerjaan yang tidak berkaitan dengan bidang mereka. 

Tidak menyatakan jawatan yang dipohon
Seringkali pencari kerja tidak menyatakan apa jawatan yang dipohon. Ini sebenarnya menyusahkan HR dan kemungkinan adalah tinggi untuk permohonan anda direject !!

Menghantar resume semata-mata
Pencari kerja ketika menghantar resume melalui hanya menghantar email kosong, tiada cover letter untuk menyatakan tujuan kenapa resume dihantar. Ini juga menyebabkan permohonan anda tidak diterima !! 

Sebenarnya masih banyak lagi sebab-sebab kenapa permohonan sesuatu jawatan kosong itu gagal & saya akan kongsikan lagi di post yang akan datang. 

Bagi mereka yang memerlukan service kami dalam memperbaiki resume ataupun membuat resume baru, bolehlah terus whatspp kami di 0167522320. Kami turut menyertakan bersama kepada anda cover letter untuk kegunaan anda bagi memohon pekerjaan. 

Iklan jawatan kosong di Rohm Wako yang masih dibuka anda boleh refer dibawah







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...