Sakit Hati Dan Bila Dengki

Hujan tak ribut tak taufan tak banjir tak tetiba mereka berubah. Kalau dulu ok jea siap boleh  sakat menyakat tapi entah tak tahu silap kat mana, warm relationship jadi the cold one. Pening memikir reasonnya. Dah la tegur pun tak berapa nak jawab lepas tu pulak kat belakang siap buat cerita hudoh lagi. Sampaikan orang lain pun dah pandang semacam. Kita duk tensen fikir ape salah aku ?? 

Itulah lumrah hidup. Ye tak ?? Selamanya tak akan sempurna, penuh ranjau dan dugaan. Alkisah orang dengki, sakit hati bukannya cerita luarbiasa yang kita tak pernah dengar. Sometime, kita jugak termasuk dalam skript yang bukan rekaan kita tapi orang lain. Begitulah manusia. Tak pernah duduk diam kalau orang lain lagi terer serba serbi dari dia. Kalau boleh dia nak tengok yang didengki itu jatuh tersungkur tersembam menyembah bumi. Hahaha..  Nanti boleh lah dia tergelak besar even dia tak dapat faedah walau sedikit pun, zero percent omputeh kata. Yang tu spesies duduk diam. Yang tak tahannya kalau dialah mastermind dalam menyunkurkan kita. Sebab tulah timbul macam-macam hudoh yang semuanya menghala kearah kita. Itu tak termasuk lagi dengan kerja sabotaj, anianya dan kadang-kadang menyakitkan zahir batin kita.

Jadi kalau kita mangsa dengki dan sakit hati ape yang perlu dibuat ?? Tiada cara lain melainkan biarkan saja mereka dengan hati busuk mereka. Kalau itu sebelumnya kawan kita tak payah nak sedih, cari jea kawan lain. Masih ramai yang nak berkaean dengan kita yang berhati dan berakhlak baik nih. Kalau itu jiran kita selagi kita ?? Try tanya ustaz macammana nak handle neighbour from hell nih. Selagi boleh buat baik, kita buat baik sebab itulah ajaran agama kita, tuba dibalas madu, buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali. Ingat orang yang tak berape nak baik nie bukan selamanya bebas. Lambat laun kena jugak. Tak ke begitu ??

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu