Al Kisah Kameraku Canon Ixus 65



Ini adelah kamera pertama aman. Aman beli dengan duit sendiri lebih kurang 7 tahun yang lepas kat kedai Canon, Suria KLCC. Pade mase tu amam beli, jenama ixus nie baru jea kluar kat pasaran, so harganye pun memang boleh tahan. Mase beli dulu aman tanye staff kat kedai Canon tu berape lama boleh tahan ?? Dia cakap kalau jage betul-betul boleh pakai dalam 3 4 tahun tanpa problem.

Really ??

2..3..4..7..7 tahun kot dan nak masuk 8 pun. Kamera Canon nie masih memberi khimat yang cemerlang kepada owner without any problem.

Yes aman ade kamera lain tapi yang nie, kamera canon ni senang nak bawak pegi mana-mana, letak jea dalam poket. Ade view menarik terus snap. Kenapa tak guna phone jea ?? Entahlah...walaupun seadvance mane pun aman rase kamera phone, memang takleh nak lawan. Guna kamera phone ni takde feeling lah. Aura tu takde.

Walaupun kamera canon hanya dalam kelas digital biase, memang puas aman manipulate. Maklumlah mase tu masih belajar, mane mampu nak beli dlsr macsm orang lain, harga dia diluar kemampuan aman. Tengok orang lain pakai dlsr, telan air liur jelah.

Ape pun kepada kamera canonku, selamat hari jadi yang ke 7. Kalau manusia tu dah darjah 1 kot..hehehe

Ulasan

  1. Saya terfikir nk beli camera.aman rasa yg mana plg sesuai, nikon k canon ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Both hv prons n cons.better utk en. Wan cuba sndiri kat kedai kamera.bagi saya keduanya ok. Ianya juga bergantung mana satu pengguna lagi selesa guna. Ada yg kata lg best canon dan ada yg kata senang guna nikon. Ini semua depend atas diri masing2.

      Saya digital camera pakai canon dan dlsr saya pakai nikon. Both bagi saya amat bagus dan saya xpuas amik gambar dgn keduanya.

      Padam
  2. Saya dah tanye ramai kawan2. Diorang ni kate canon lagi baguz dari nikon.harge pun lagi murah.betul ke ? Kalau aman macam mana?

    BalasPadam
  3. Saya dh lama pakai canon.baik beli canon.rase murah lagi dr nikon

    BalasPadam
  4. Sudah saya jelaskan nikon/canon keduanya ade prons n cons.kalau tanya pada yg memiliki canon, sudah tentu canon yg terbaik n sbaliknya jika yg memiliki nikon, turut akan berkata yg sama. So, lbh baik en wan pegi ke kedai kamera dan cuba rasa menggunakan keduanya. Dari situlah baru en wan tahu yg mana suitable untuk diri en wan. Meminta pendapat bagus tapi yg buat decision adalah diri sendiri. Insyaallah en wan akan berpuas hati dengan pilihan en wan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnye saye pon serba salah.bukannye nak beli yang mahal, nak senang tangkap gambar ajea.

      Padam
    2. Kalau kamera digital biase..harganye adelah reasonable.either canon or nikon, keduanya adelah bagus n i highly suggest en wan to purchase either 1.insyaallah puas ati sbb ini dari pengalaman saya sendiri.

      Padam

Catat Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan