Progress Lebuhraya Rakyat Apa Cerita


Progress Lebuhraya Rakyat apa cerita sekarang ? 

Untuk makluman, asalny projek lebuhraya sepanjang 10KM dari Bukit Tiu - Berangan Mek Nab ini di buat oleh JK Construction & Consultancy Sdn Bhd (anak syarikat kementeringan kewangan malaysia) yang telah menandatangani perjanjian pada 6 mac yg lepas(rujuk page MB YAB Dato' Ahmad Yakob). Walaubagaimanapun, kontraktor ini telah tarik diri dan diganti dengan kontraktor baru iaitu TKSB-China Railway JV.

Even, mereka pun dah membuka kekosongan jawatan untuk diisi bagi projek lebuhraya ini :


Pembinaan sepanjang 10KM ini dijangka siap pada Mac 2018 iaitu tahun depan. Asalnya Lebuhraya Rakyat nih sepanjang 74KM tapi federal takeover keseluruhan jajaran kecuali yang 10KM kat Machang tu dimana kerajaan negeri akan siapkan. 

Berikut antara gambar2 lepas macammana keadaan terkini projek ini. Antaranya yang diambil oleh saudara Fifi Fitbull Fitbull :




Ini pulak gambar latest dari saudara Che Ibrahim Mohamed



Ini pulak gambar2 pemantauan dari udara menggunakan drone oleh pengendali drone :

























Untuk makluman yang Highway Kota Bharu-Kuala Krai adalah sebahagian dari jajaran Lebuhraya CSR menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Lumpur sepanjang 400KM lebih. Progress pembinaan memang derah sebab alik Kelantan pun duk tengah buat, alik Pahang pun duk tengah buat. Kerajaan memilih untuk setiap phase tu kontraktor berlainan, bukannya kontraktor yang sama untuk memastikan Lebuhraya CSR dapat disiapkan on schedule. Lebuhraya ini amat penting kerana ianya adalah projek yang berimpak tinggi 

Pastikan anda Like Facebook Maafsebut untuk latest info menarik & jawatan kosong Kelantan !! 



Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu