Kalau Anda Dulu Pernah Guna Nokia, Anda Wajib Baca Post Ini

Once upon a time, Nokia adalah segala-galanya. Takde handphone lain yang dapat melawan popularity Nokia hinggakan ianya terlalu dominance didalam pasaran. Kalau dulu jika somebody pakai handphone brand lain selain Nokia, mesti kita akan berasa pelik. Mesti kita fikir kenapalah dia tak pakai Nokia ?

Lepas tu yang menarik pasal Nokia ini dulunya memang terkenal tahan lasak. Jatuh ke, baling ke, Nokia still functioning dan takde pun kerosakan berlaku.

Tapi malangnya, Nokia tewas dalam persaingan teknologi menyaksikan Samsung dan Apple mengambil alih Nokia sebagai smartphone pilihan popular. Bukan sahaja Nokia, Blackberry, Motorola semuanya turut tewas dalam persaingan teknologi. 

Tapi anda semua tak perlu risau kerana Nokia kini kembali pada tahun ini dengan dengan Nokia 6 – telefon pintar Android pertama daripada HMD Global. Nokia 6 ketika pengenalan telah diumumkan yang mana ia terhad untuk pasaran China sahaja, dan masih tiada perancangan untuk pasaran global.



Untuk pengetahuan anda, Nokia 6 hadir dengan skrin bersaiz 5.5-inci dengan paparan 1080p, menggunakan cip Snapdragon 430, memori 4GB RAM, ruangan storan 64GB, kamera belakang 16-megapixel, dan kamera hadapan 8-megapixel. Peranti ini turut hadir dengan sokongan pengimbas cap jari, dan dilengkapi Android 7.0 Nougat.

So kita tunggu jea lah Nokia 6 ini dipasarkan didalam negara kita. 

Like Facebook Maafsebut untuk info baik & terbaik !! 


Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu