Betul Ke Kos Hidup Kelantan Murah ?

Dlm 2 3 hari lepas ambo ada buat experiment. Experiment pasal betul ke dop kos hidup di kelate nih murah sampaikan warga kelate yg menetap diluar selalu share berbangga dengan mengatakan kalau menetap kat kelate nih gaji 900 pun lebih dari cukup sbb kos hidup is cheap di Kelantan. Cara experiment dibuat adalah ambo mengepost kat media social betapa murahnya kos hidup di kelantan. Kalau bergaji bawah RM1000 pun boleh hidup mewah.


Bagaimana pun, ramai yang tidak bersetuju dengan post ambo berkenaan kos hidup murah di Kelantan. Rupanya2 kos hidup murah di Kelantan semuanya itu hanya fantasi. Berpuluh2 (mungkin beratus) warga kelate yg menetap di kelate menafikan kos hidup kelate nih murah. Mengarut kalau 900 pun dh cukup sebulan menurut apa yang dinyatakan oleh mereka. Menurut mereka lagi, kebanyakan barangan sama harga sahaja di KL ataupun di Kelantan. Even kat Kelantan pun menurut mereka lagi, air kosong kat kedai pun dikenakan bayaran.

Timbul 1 persoalan. Adakah warga kelate yg menetap diluar kelate tak tahu realiti hidup kat kelate ?? Apakah pendapat anda belako ??

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu