Apakah Perbezaan Diantara Kabin Kelas Pertama Dan Kelas Perniagaan Didalam Pesawat ?


Korang pernah naik kelas pertama atau kelas business time didalam pesawat ? Kalau saya tak pernah lagi setakat ini. Maklumlah tiket untuk kedua jenis kelas ini amatlah mahal apatah lagi kalau terbang ke luar negara.

Mesti korang tertarik nak tahukan apa yang menarik sangat pasal kedua kelas mewah didalam pesawat ini kan ?




Pertama sekali, kedua kelas didalam pesawat ini berbeza bergantung kepada syarikat penerbangan. Selain bergantung kepada syarikat penerbangan yang mana satu, ianya jugak bergantung kepada kemana penerbangan itu akan pergi dan jugak jenis pesawat.

Kelas pertama yang paling exclusive setakat ini ditawarkan oleh Singapore Airlines dan Emirates.


Kalau 1st Class Emirates lagilah mewah, siap tertutup macam bilik lagi





Harga pulak macam mana ? Kalau dengan Singapore Airlines, korang perlu sanggup untuk membayar tiket berharga Singapore Dollar 23000 !! Try convert kepada Ringgit. Harga boleh beli Honda sebijik kot.

Selain privacy yang dinikmati oleh penumpang kelas mewah ini, catering untuk kelas pertama jauh lagi exclusive dan mahal. Berbaloilah dengan harga yang dibayar itu.


Lepas tu pulak, kebanyakan syarikat penerbangan mempunyai lounge yang berasingan untuk penumpang kelas pertama dan kelas perniagaan.




Kat bawah ini lounge untuk penumpang kelas perniagaan



Last sekali dari segi jumlah cabin crew. Pramugari dan pramugara untuk melayan penumpang kelas pertama adalah lebih ramai untuk memastikan mereka mendapat layanan yang terbaik.

So, apa tunggu lagi ? Jom try naik pesawat tapi beli tiket 1st class pulak.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu