#KelantanKindness Kini Trending Kat Twitter


Seorang rakyat Malaysia yang menggunakan nama Ad-Dien telah mencetuskan fenomena #KelantanKindness di twitter sehingga ianya menjadi trending bertujuan untuk menepis dakwaan kononnya semua rakyat Kelantan berperangai tak molek.



Beliau telah mengajak pengguna twitter lain berkongsi kebaikan rakyat Kelantan dengan hastag #KelantanKindness. Perkongsian beliau di twitter ini telah mendapat 6690 retweet dan 7353 likes setakat ini.





Berikut adalah pengalaman non kelantanese sendiri berkawan dengan orang kelantan dan terbukti ramai orang kelantan yang baik





Hashtag #KelantanKindness turut mendapat perhatian UNICEF Malaysia yang mengatakan menyebarkan kebaikan membuatkan komuniti lebih gembira dan sihat


By the way, sikap pukul rata memanggil semua orang kelantan itu jahat adalah tidak tepat sama sekali. Ianya seolah-olah mengatakan semua rakyat Malaysia itu adalah jahat. Sudah menjadi lumrah dalam masyarakat ada yang jahat dan ada yang baik. Jadinya tidak adil untuk memanggil orang kelantan yang baik jugak sebagai orang jahat.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu