Fly 1st Class Dari Terengganu

Dilapor dalam berita yang aku bace baru nie, a new airline, fusion antara budget dan premium akan memulakan perkhimatannya dari hub antarabangsanya, samada dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud ( Sultan Mahmud Airport ) ataupun dari Melaka International Airport. 

 sultan mahmud airport
source : wikipedia

Lapangan terbang Melaka
Source : amazingmelaka

Penerbangan ini dijangka untuk memulakan operasi akhir bulan September selepas rundingan antara 2 kerajaan negeri dan perunding antarabangsa selesai. Khabarnya 900 juta ringgit akan disalurkan untuk start penerbangan ini yang membawa tagline Everyone can fly 1st Class at an affordable price. New airline nie akan serve untuk long haul dan jugak regional destinations iaitu Phuket, Medan, Bangkok, Bali, Chennai, Goa, Macau, Mumbai, Hong Kong, Shanghai, Kunming, Dubai, Abu Dhabi dan Brisbane.

Berita juga melaporkan 10 A320, tiga Lear Business Jets dan helikopter untuk VIP kemungkinan akan digunakan bilamana perkhimatan penerbangan ini mengambil tempat nanti.

Dalam pengambilan pramugari / pramugara, diorang jugak propose untuk personal dari Hollywood untuk menjadi sebahagian dari ahli panel pemilihan. Menurut mereka, mereka cuba untuk emulate apa yang SIA buat dulu dalam tahun 1970an.

Ulasan

  1. x da update sal kb ke? Jsyp2,anjung vista,h0liday villa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang ade update..baru jea posted bulan lepas..cube try tgk post yang lepas

      Padam

Catat Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan