Tip Mudah Beli Laptop


Nak beli laptop nie kadang-kadang is not an easy task untuk sesetengah orang. Al maklumlah bukan semuanya pakar expertise dalam sains computer. Majoritinya macam aku, tahulah sikit-sikit tu, tahu banyak-banyak tu takdelah.
So kali nie, dengan sedikit ilmu yang ade dari aku [ hasil pembacaan dari sumber lain...bukan blog lain ok tapi dari buku / magazine ] nak kongsi serba sedikit macam mana nak beli laptop sesuai dengan keperluan kita. Hoping it will help u even though it's just a simple tip.

  • Selalunya peniaga akan boosting tentang super fast processor yang ade dalam laptop dengan cakap manisnya. Of courselah, aku tak cakap orang lain. Aku sendiri pun boleh juga percaya yang aku perlukan laptop macam tu. Tapi ingat !! Anda tak perlu laptop yang laju giler melainkan anda nie sememangnya running graphics, memang kena pakai application berat macam games atau design programs.
  • Jika anda nie suka tengok DVD, better sesangat kalau anda beli laptop yang sedia dah ada DVD drive. Memanglah notebook kecik tu lawa dan murah tapi anda akan dapati soon kesukaran bila nak pasang DVD atau nak install application lain yang memerlukan kena anda DVD drive.
  • Bersedialah untuk bayar extra untuk software.
  • Make sure kena ada external hard drive sebagai backup.
  • Belilah beg laptop yang elok sikit. Penting tu untuk protect laptop.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu