Jumaat, 2 November 2012

Kampungku Kelantan

Aman memang suke tinggal dan menetap di Kelantan. Manekan sama hujan emas dengan hujan batu dinegeri sendiri, takkanlah tumpah kuah kalau tak ke nasik. Ceh, pandai pulak aman nie bermadah.

Memang kalau kat bandar besar macam KL (aman pernah menetap, lame lah jugak), serba-serbi ade. Shopping malls situ sini, hiburan atas bawah, brand takleh nak cite, kedai makan banyak giler, tempak riadah indah...Kalau nak cerita memang kat Kelantan nie bukan kawan KLlah. Confirm kalah punye.

Tapi tulah kan...Macam aman bermadah kat atas tu, macammana hensem pun tempat orang, betapa hudohnya tempat kita, tempat kita jugak yang paling berkenan kat hati.

Mane nak dengar kokokan ayam kalau kat Kelantan..

Mane nak cari nasik berlauk pagi kalau bukan kat Kelantan...

Mane nak cari budu sedap kalau bukan kat Kelantan..

Mane nak jumpe sedara kalau bukan kat Kelantan..

Mane nak jumpa isteri kalau...Opss

Nak shooping ?? Takpe KB Mall, Wakaf Che Yeh, Pengkalan Kubor dan Rantau Panjang ade..

Fast food ?? Mcdonalds, KFC ade ape.

Berhibur ?? Takde disko pun takpe. Sarang maksiat tu.

Panggung ?? Takpe, tahun depan ade.

Kerja ?? Takde keja, business. Bukankah orang Kelantan adelah businessman dan businesswoman yang berjaya disaentero dunia..cewahh..

Kereta ?? Eh..ape kena mengena kereta pulak...Haram jadah betul aman nih.

Ape lagi yea sedara sedari rase yang serba serbi kat Kelantan nie yea ??

Satu jea yang tempat lain takleh lawan Kelantan. The best foods in the world is a Kelantan's dishes...hehehe

Dan jom kite sambung tengok photo aman ambik nie bertemakan kampung..of course at Kelantan










2 ulasan:

  1. comey la gambar2 demo amik..best kalu ado kamera HD po ni..~

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...