Singgah Solat Di Masjid Kristal

Pernah ziarah Masjid Kristal kat Taman Tamadun Islam tak ? Saya nie pun baru pertama kali datang singgah sini walaupun datang ke Kuala Terengganu dah banyak kali. 

Asalnya saya singgah sekejap kat Giant Kuala Terengganu sebab nak beli Rotiboy. Rotiboy nie memang favourite saya tapi kat Kota Bharu take la pulak outlet Rotiboy, jadi kalau singgah Kuala Terengganu lah baru dapat merasa Rotiboy. 

Ingat nak terus aje balik ke Kota Bharu tapi masa melintasi jambatan, sepupu saya terkelih Masjid Kristal dari jauh, dia pun bagitau saya suruh singgah kejap sebab dia tak pernah lagi kesana. OK jugak idea tu sebab saya pun tak pernah singgah ke Masjid Kristal, sambil itu boleh terus solat zuhur nanti. 


Selamat datang ke Masjid Kristal.

Bahagian depan masjid kristal

 menuju masuk...

Melangkah masuk ke dalam area masjid

Ruang dalam masjid yang sempat saya ambik

mimbar masjid

pintu yang menghala kearah sungai

kesan kaligrafi dari dekat

Saya jugak sempat ambik banyak keping gambar di sekitar masjid kristal. Area kelilingnya memang lawa ditambah pulak masjid nie dibina menghadap sungai.





Kalau kat depan sana ada water fountain kan lawa

Yang nie kat depan sana tu adalah taman tamadun islam

Panas betul time nih..sakit kepala

Glow in the sun

Salah satu dari menara masjid

suke-suke ambik

Self potrait

Ini pintu sebelah kanan

tiga gambar masjid


Masjid kristal black and white


Dari perspektif lain

Saya suka dengan ukiran kayu kat pemegang pintu masjid ini

orang kat situ cakap ini adalah guest house.Emm..lawa kot

Gambar last sebelum meninggalkan masjid. Pastu travel pulang ke Kota Bharu

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu