Ujian Besar Allah Buat Kelantan, Ujar MB Kelantan


“INI cabaran ketika kita memimpin atas nama Islam, tempat (negeri) kuat Islam, maka syaitan pun besar. Kalau negeri yang tidak kuat (Islam) memang tidak dibangkitkan perkara ini,” kata Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob.



Beliau mengulas mengenai perbuatan remaja perempuan memijak kitab menyerupai al-Quran yang video mengenainya tular di media sosial sejak kelmarin.

Ahmad menyifatkan insiden itu sebahagian cabaran dan ujian besar Allah SWT kepada kerajaan Kelantan.

Katanya, walaupun itu kes terpencil, ia tidak sepatutnya berlaku di negeri berkenaan dan kerajaan negeri berusaha untuk melahirkan anak muda yang bermaruah dan berakhlak.



“Apabila kita berusaha kuat untuk melahirkan orang-orang yang baik dan berakhlak, maka kita berdepan cabaran seperti ini.

“Pelbagai program yang dianjurkan menerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan serta badan bukan kerajaan (NGO) untuk anak muda di negeri ini, tetapi tidak semua orang dapat kita didik dan asuh,” katanya ketika ditemui.



Mengulas lanjut, beliau berharap keluarga remaja yang terbabit mengambil tanggungjawab serius dan mendidik anak mereka kembali ke pangkal jalan.

Sumber Harian Metro

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu