Warga Pantai Timur Kelantan Terengganu Pahang Adalah Yang Terlawa & Terhensem Di Malaysia




Warga Pantai Timur Kelantan Terengganu Pahang Adalah Yang Terlawa & Terhensem Di Malaysia


Member-member saya yang bukan berasal dari pantai timur kalau ada peluang berjumpa suka sangat tanya soalan ini

Ape korang makan yea sebab aku tengah orang dari tempat kau mesti lawa-kawa

Payah saya nak menjawab soalan itu. Takdenya kita kat sebelah pantai timur ini ada makan jamu istimewa atau ubat ajaib yang menyebabkan rupa paras bak modelling terkenal.




Mungkin sebab budu kot. Orang kita kan suka makan budu.

Teori saya mungkin disebabkan kacukan kot tambahan pulak disebelah Kelantan & Terengganu. Kan dahulu kala 2 negeri ini tempat perdagangan antarabangsa. So para pedagang datang dari luar negara. Mungkin ada pedagang yang mengambil keputusan tak balik ke tempat diorang dan menetap disini lalu berkahwin dengan warga tempatan. So kerana darah campuran itulah zuriat yang dilahirkan lawa-lawa dan handsome sehinggalah sekarang.

Tu teori jea lah. Saya nak explain sebab sebenar pun tak tahu kenapa.

Mungkin korang semua tahu reasonnya. Kalau tahu tu share lah dengan komen kat bawah yea ataupun kat Facebook Maafsebut



Ulasan

  1. Mesti admin xpernah jejak kaki ke borneo lagi kan...

    BalasPadam
  2. Betul, kbykan patani, kelantan dan terengganu dahulu tempat persingahan org arab, cina, bugis dan jawa bertemu untuk berdagang, belajar agama dan berdakwah, ada juga sebagai tempat perlindungan semasa peperangan..

    BalasPadam
  3. Memang betul pun. Kalau tak percaya tanya bini saya

    BalasPadam
  4. btol mmg tk nafi kn... mmg cantik.. tp cantik bkn 1jaminan mereka seorg yg pembersih... dr kajian didapati 9 dari 10 adalah pengotor.. tk caya pergi la umah sewa mereka baik laki mahupun perempuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong

      Padam
    2. Ya la tu..mcm la korg semua tu pembersih..bdasarkan komen ko tu pun dh tahu hati ko bersih ke tidak..

      Padam
  5. Sbb byk makang ns dagang lauk ikang aye itang....

    BalasPadam
  6. Bagi aq dalam dunie ni semue nye cantik...xkesa la asal negeri or negare mne skali pon...
    Klau rase 2 cntik de yg lgi cntik...

    BalasPadam
  7. Erhhh kotornya kau...kelantan je ke yg xjaga kebersihan? Saya tgk negeri lain pun pengotor je..buktinya roommate saya..apa macam bro sis? Macam ni la, xkira la negeri mana pun..semua negeri ada yg cantik, hensem, pembersih, pengotor....nasib kau je jumpa yg pengotor tu org pantai timur, one time kau jumpa orang negeri lain pengotor baru kau iakan apa yg saya cakap ni..Geleng kepala baca statement kau ni!

    BalasPadam
  8. Semuanye sama, Allah berikn kite sbg manusia semuanya cantik.. Alhamdulillah Allah berikn akal Dan fikiran kepada kite , kesihatan kpada kite, peringatan Dan ujian untuk beramal kepadeNya, keluarga yang baik serta harmoni Dan banyak lagi... Sntiase mengingati untuk diri sndiri Dan Dan orang lain.. Sntiase beramal, berbuat baik sesama.. Yang itu baik Dan lebih bagus.. 😊😄✌️

    Selamat ari raya aidilfitri, maaf zahir batin semua 🤗🤝✨✨

    BalasPadam
  9. Yela sebab kacukan.. tapi cantik dan hensem tu tak menjamin kan apa2 pun. Kelebihan sikit je pd luaran.

    BalasPadam
  10. Halo, Nama saya Charlotte Müller, Saya seorang pemberi pinjaman peribadi. Adakah anda memerlukan pinjaman cepat, panjang atau jangka pendek dengan kadar faedah yang relatif rendah serendah 3%? Adakah kesukaran ekonomi yang menjejaskan anda tahun ini? atau adakah anda telah dinafikan pinjaman oleh bank anda atau institusi kewangan lain? Kami menawarkan pinjaman selamat email saya melalui (moonlightloanfirm@gmail.com)

    * Adakah anda mencari dana untuk membayar hutang?
    * Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
    * Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?
    * Adakah anda memerlukan pinjaman dalam masa kurang dari 24 jam?
    * Adakah anda memerlukan pinjaman cepat untuk pelbagai tujuan?

    Jika jawapan anda adalah ya, saya boleh membantu anda.

    * Saya boleh menawarkan pinjaman sehingga € 5,000,000 Euro.
    * Anda boleh memilih antara 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik.
    * Anda Boleh Pilih Antara Pelan Bayaran Bulanan dan Tahunan.
    * Terma Pinjaman Fleksibel.

    Sila jika anda berminat sila semak dengan saya melalui alamat e-mel ini: | moonlightloanfirm@gmail.com |

    Anda mempunyai jaminan 100% bahawa anda akan menerima pinjaman anda pada akhir transaksi pinjaman ini.

    Kami berminat membuat kiraan kemasukan kewangan.
    Produk pinjaman dan pelaburan kami direka untuk menawarkan kemudahan dan nilai.

    Dengan Firma Pinjaman Moonlight, anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada semua krisis kewangan anda dan kesukaran kerana kami disahkan, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik

    Salam Sejahtera
    Puan Charlotte Müller

    BalasPadam

Catat Komen

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Remaja Kahwin Muda Sebab Takut Tidur Seorang

Tempat Lepak Best Kat Kuala Terengganu

Kelantan Benarkan Makan Di Dalam Kedai Bermula Hari Esok