Airport Sultan Ismail Petra Akan Dinaiktaraf : Bila Nak Start Bina

Sebelum nih dalam post yang lepas saya ada share yang MAHB akan naiktaraf airport kat Kota Bharu yang dah exceeding capacity kepada airport yang mampu menampung kapasiti sehingga 4 juta penumpang per annum.

Maklumat ini didapati melalui MAHB Annual Report 2014. 
Malaysia Airports is also planning for the expansion of other local airports such as the Sultan Ismail Petra Airport in Kelantan, which has already exceeded its 1.5 million capacity. The building will be expanded to cater to four million passengers with a new multi-storey car park and additional aircraft stands to cope with the expected increase in traffic in the coming decade.
 
Pada pandangan saya kat mana tambahan akan dibina
Yang menjadi persoalan, bila agaknya kerja2 pembinaan kat airport tu akan bermula ?? Yang tu lah saya excited nak kongsi nih.

Apa yang yang saya dengarlah tapi perlu ingat, apa yang saya dengar nih tak CONFIRM betul atau tidak, ianya mungkin sekadar khabar angin. Kerja2 untuk tambahan kat airport kita tu nanti saya kemungkinan akan start bulan jun nanti. Jun tu dah tak lama. Bulan depan dah tu. Tak mustahil sebab selain kat Kota Bharu, airport Miri pun MAHB plan untuk tambah kapasiti jugak dan kerja pembinaan kat sana dah pun bermula.

Inshaallah. Kalau ada info terbaru akan saya kongsikan lagi di post yang lain.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan