Mark Kerugian Berbillion Dollar Kerana Capaian Rendah Pada Facebook Pages

Untuk tahun 2018, Mark Zuckerberg ada 1 misi. Misi beliau adalah untuk menawarkan pengalaman terbaik buat pengguna dengan mengurangkan sebarang spam dan iklan di Facebook NewsFeed.

Beliau turut mengulas baru-baru ini dimana beliau mahu meningkatkan post berkaitan rakan dan keluarga pengguna terlebih dahulu dimana sekaligus membuatkan capaian di Facebook Pages menjadi rendah.

Hasilnya keputusan yang beliau buat itu memakan dirinya sendiri apabila saham Facebook menurun 4.5% pada hari pengumuman dibuat membuatkan Mark Zuckerberg kehilangan sebanyak $4.5 bilion pada tahun ini.

4.5 billion USD tu bukan sikit tu !! Satu jumlah yang agak besar.
Adakah kehilangan $2.9 bilion (~RM11.53 bilion) ini merupakan jumlah yang besar buat Mark Zuckerberg?

Tak pun sebab berdasarkan laporan daripada Bloomberg, Mark Zuckerberg sudah berjaya menjana sebanyak $17 bilion sepanjang 2 minggu bagi tahun 2018. Beliau masih lagi memegang jumlah aset bernilai $74.4 bilion meskipun selepas menanggung kerugian pada tahun ini.

Bila dah kaya akan sentiasa kaya.

Satu jah saya respect Mark Zuckerberg nih. Walaupun harta berbillion, dia tetap hidup simple & tak pernah expose kekayaannya macam orang kaya baru nak up kat Malaysia.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan