Apehal Nih ?? 231 Bayi Di Terengganu Tak Disuntik Vaksin Sepanjang 2018



sumber gambar berita harian

Saya tak fahamlah dengan sikap ibu bapa nih. Kenapalah percaya sangat dengan dakyah mereka yang anti vaksin nih. Diorang tu bukannya ada ilmu apa pun, hanya sekadar bergantung dari cakap-cakap orang lain dan sumber dari internet jea pun. Tak tengok Analisis Alhijrah ke macam mana melalutnya anti vaksin nih.




Saya baca dalam Sinar Harian, pengarah kesihatan negeri Terengganu memaklumkan 231 bayi tidak mendapat suntikan vaksin tahun lepas & ianya peningkatan berbanding tahun 2017. Nampaknya mereka yang menolak vaksin semakin meningkat di Terengganu.

Daripada 231 bayi itu, 228 adalah berbangsa melayu dan kebanyakan yang menolak suntikan vaksin adalah ibu yang tidak bekerja (surirumah).



Jumlah ini dikesan kerana mereka nih datang check babi kat klinik kerajaan & pengarah kesihatan negeri berkata dia tak menolak kemungkinan lebih ramai bayi yang tak menerima vaksin kerana data yang diperoleh hanya daripada ibu bapa yang datang ke klinik kerajaan sahaja. 

Saya mohon ibu bapa sila dapatkan pandangan dari mereka yang ada ilmu. Jangan dengar dan percaya kepada mereka yang lansung tiada ilmu !! 

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan