Bahaya Anxiety Disorder Yang Ramai Tak Tahu


Perasaan stress adalah hal yang biasa terjadi pada seseorang yang bekerja office. Hal tersebut dapat disebabkan oleh terlalu banyak pekerjaan, mempunyai masalah dengan pihak atasan atau dengan keluarga, hingga kepada masalah kewangan. Perasaan stress yang terus terjadi pada seseorang dapat menyebabkan rasa depression dan juga anxiety disorder.

Anxiety disorder dan depression adalah dua hal yang berbeza, meskipun terlihat sangat sama. Pada seseorang yang mengidap depression, ia akan merasakan putus asa dan marah. Selain itu, semangat pada diri jugak lemah dan akan merasa kelelahan dengan pekerjaan yang harus dilakukan setiap hari.



Namun, anxiety disorder lebih berbahaya dibandingkan depression. Sebab, orang tersebut akan merasakan perasaan takut, panik, dan cemas pada situasi yang pada kebanyakan orang tidak akan menyebabkan hal tersebut. Pengidap anxiety disorder dapat merasakan serangan panik atau cemas secara mendadak tanpa ada suatu hal yang dapat mencetuskannya dan hal tersebut sangat mengganggu.

Kerana itu, amat penting untuk kita menjaga kesihatan mental. Pergilah berjumpa dengan pakar. Jangan rasa segan atau malu kerana anda bukannya gila, cumanya anda sedang sakit dan setiap sakit itu ada ubatnya.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu