5 Teori Konspirasi Coronovirus Yang Pelik Yang boleh Menyebabkan Korang Tergelak


Korang tidak perlu melihat lebih jauh daripada Facebook untuk mengetahui teori konspirasi yang memberi amaran kononnya sains dan data itu palsu. Berikut adalah lima teori konspirasi yang paling tidak berasas di luar sana. Garu kepala saya kenapalah mudah sangat ramai yang percaya. Yang kes gi bakar menara telekomunikasi kononnya menara telekomunikasi menyebarkan coronavirus tu memang takleh blah lawak.

1. Wuhan Lab Bioweapon
Teori tersebut mendakwa bahawa sebuah makmal di Wuhan dengan protokol keselamatan yang lemah melepaskan coronavirus kononnya untuk melawan negara amerika syarikat.

2. Bill Gates Mahu Peranti Pengesan Dipasang Kepada Semua Orang
Pengasas Microsoft telah lama lantang bersuara tentang potensi teknologi untuk membantu mengesan dan membendung wabak coronavirus. Teori palsu mendakwa bahawa Gates mahu vaksin COVID-19 mengandungi mikrocip yang mampu mengesan, memantau, dan mengawal penerima.



3. Menara Telekomunikasi 5G Menyebarkan Coronavirus
Satu teori menyatakan bahawa menara 5G membantu virus bergerak di sepanjang frekuensi tanpa wayar. Yang lain mengatakan tidak ada coronavirus tetapi teknologi 5G menyebabkan penyakit dan kematian. Yang ketiga berpendapat bahawa 5G merosakkan sistem imun, menjadikan orang lebih mudah dijangkiti virus.

Fakta bahawa semua teori ini tidak mengarut tidak menghentikan orang di seluruh dunia daripada memusnahkan menara 5G untuk menyelamatkan komuniti mereka dari wabak. Sepatutnya mereka hanya perlu STAY AT HOME untuk mengekang wabak dari menular.



4. Elit Global Menyebarkan Virus Untuk Membentuk Order Duni Baru
The New World Order adalah berdasarkan Book of Revelation, menggambarkan tentang hari-hari akhir di mana satu badan politik, ekonomi, dan agama memerintah dunia. Coronavirus bukanlah kali pertama ahli teori konspirasi mempercayai ramalan itu akan membuahkan hasil. Setelah TSA menerapkan lebih banyak langkah keselamatan di lapangan terbang setelah 9/11 di Amerika Syarikat, ada yang percaya tindakan pengganas itu adalah pekerjaan dalaman oleh golongan elit global.

5. Terump Guna Virus Untuk Menyelamatkan Kanak-Kanak Dari Penyembah Syaitan
Teorinya, coronavirus adalah sebagai helah yang membolehkan Terump menyerang kultus pemakanan bayi syaitan untuk menyelamatkan kanak-kanak. Teorinya berasal dari papan pesanan 4chan, QAnon, sebelum tersebar sehingga Facebook dan Twitter.

Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan