Sorry Aidilfitri Tahun Ini Tiada Sejuta Kenderaan Balik Beraya Ke Kelantan


Maaf yea belaka kerana tahun ini buat pertama kali dalam sejarah tiada kesesakan perantau nak balik Kelantan. Maka buat pertama kali jugak time raya nanti jalan-jalan di kelantan tak jem.

Ini kerana kita semua tahun ini beraya dalam suasana negara dilanda wabak Covid-19. Untuk mengekang virus itu dari merebak, kerajaan telah melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan yang kini dah masuk fasa ke 5.



Walaupun kelonggaran telah diberi oleh kerajaan, namun pergerakan rentas negeri tidak dibenarkan. Ini bermakna anak-anak Kelantan yang berada di perantauan tidak dapat pulang ke Kelantan untuk beraya seperti tahun sebelumnya. Maka terpaksalah suka atau tidak tahun ini terpaksalah beraya di rumah masing-masing.

Tadi time press conference harian pun kerajaan ada bagitau Polis dan askar akan memantau rumah di kampung dan taman perumahan untuk memastikan orang ramai patuh akan perintah PKPB seperti yang berada di rumah ketika perayaan tidak lebih dari 20 orang & tiada yang engkar pulang ke kampung walaupun tidak dibenarkan.



Bersabarlah belako. Yang terpaksa beraya di perantauan tahun ini kita kena berkorban kerana kita semua tengah berjuang melawan musuh yang tidak dapat dilihat iaitu Covid-19. Inshallah tahun depan kita semua dapat pulang beraya di kampung.

Ulasan

  1. Seronoknya saya boleh menulis
    dan berkongsi dengan rakan-rakan melalui tempat ini.

    Saya pernah menjadi ahli perniagaan dalam bidang harta rumah
    dan mencapai kejayaan yang luar biasa, saya sudah mempunyai kereta, rumah dan kemudahan lain.

    tapi namanya ujian, saya sangat percaya pada semua orang,
    sehingga satu hari saya ditipu oleh kawan saya sendiri dan membawa semua yang saya ada

    Akhirnya saya berhutang kepada pelanggan saya sejumlah RM140,000 dan di bank semuanya RM178,000
    Saya sudah stress dan hampir membunuh diri, 3 orang anak saya masih bersekolah menengah dan ada yang masih di kolej. tetapi suami saya pergi dan tidak tahu di mana dan meninggalkan kami di tengah-tengah banyak bil hutang.

    Demi makan setiap hari saya terpaksa berpusing-pusing menjual nasi bungkus dan kuih muih.

    Di tengah-tengah crush ekonomi seperti ini saya bertemu seorang kawan
    dan menceritakan masalah yang saya hadapi, alhamdulillah dia memberi nasihat kepada saya.

    Dulu dia cakap macam saya, lepas join Program Wang Ajaib Halal hidupnya kembali berjaya.

    Pada mulanya saya ragu dan tidak percaya tetapi saya memikirkannya
    dan melihat hasil yang sudaj berjaya, akhirnya saya join dan turut serta dalam program tersebut, saya mengikut segala arahan dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
    alhamdulillah demi allh
    akhirnya RM590.000 yang saya perlukan benar-benar di tangan saya,
    semua hutang saya sudah lunasi dan selebihnya adalah untuk modal perniagaan,
    kini saya boleh bernafas lega dengan bantuan Program Wang ajaib ini.

    kalau kawan-kawan nak jadi macam saya, serius dan percaya, insyaAllah,
    Saya telah membuktikannya kerana Allah sila layari laman web di http://wangajaibhalal.xtgem.com atau hubungi Kyai Rahmat Sanjaya di nombor WhatsApp +62 822 4016 8483

    Sye sdh membuktikannya, jngan ragu jika nak dibantu. Wassalamu'alaikum wr wb.










































    BalasPadam

Catat Ulasan

Like FB Maafsebut

Catatan popular daripada blog ini

Sedap Sangat Ke Minum Arak

Sebab Mengejutkan 50% Kosmetik Founder Adalah Wanita Kelantan

Stesen Keretapi ECRL Di Terengganu Yang Wajib Anda Tahu